Renoválás a Liliomfa körül

Nem igazán terveztem ezt a bejegyzést mivel főként a füvesítéssel kötődik össze, arról pedig egy nagyon hosszú és részletes bejegyzést szeretnék írni. Tekintsük ezért ezt a bejegyzést egy próbának azon témák körül, amikor egy bizonyos területet fejleszteni fogunk. 

Eléggé sok átalakítást tervezek a kertünkben a következő 12 hónapban, ezért lesz egy külön Területfejlesztési rovat. 

No lássuk hát a Liliomfa körüli terület problémáját. Egy kicsit a területről:

A kertünk hátsó része eléggé elhanyagolt volt egészen addig amíg ide nem költöztünk. A talaj rossz minőségű, tápanyagokban szegényes volt. Nem igazán mondanám, hogy szép volt itt a fű. Ez a terület volt a vadfüvek és a gyomok mekkája. A kert házhoz közelítő részén található 2 nagy fenyőfa ezért a talaj ott nem igazán mondható füvesítés szempontjából könnyű területnek.  

 Az előtte lévő területet már feljavítottam ezen a részen azonban megjelent egy elég agresszív gyom. Szóval vagy azt a módot választom, hogy elkezdem tépkedni a gyomot minden alkalommal és így végig nyomom a nyarat, vagy pedig "legyalulom". Ez alatt azt értem, hogy kap a terület egy Glialkás (totális gyomírtó) kezelést majd pedig újra füvesítem. 

Első körben tehát megkapta a Glialkás kezelést. Ez a szer tényleg mindent visz. Körülbelül 1 hét , 10 nap alatt a terület teljesen kiszáradt. A Glialkában az a jó, hogy gyökerestül pusztítja ki a gyomokat. 

Ezt követően talajlazítóval felszedtem a felső réteget. Nagyon fontos, hogy ezt a földet ne tegyük a komposztba. Esetlegesen ha bármi gyom túlélte volna az nehogy a komposztunkba és később onnan a kertbe kerüljön vissza. 

Ezután gyepfölddel vagy általános virágfölddel ( nekem az OBI-ban kapható gyepföld, illetve a zöld 50 literes Florino virágföld szokott bejönni) leszórtam a területet. Erre jött a fűmag és végül még egy adag föld. 

Az alábbi képen a terület látható miután a füvesítés megtörtént. Azért érdemes magát a magot beszórni földdel, mert így jobban nedves környezetben marad a fűmag és nem kell a területet 2 óránként locsolni, illetve a madárkák sem eszik meg a magokat. 

img_3382.jpeg

 

Itt már 2.5 hét telt el a Glialkás kezelés óta. Naponta kétszer reggel és este volt öntözve a terület. 

img_3400_1.jpeg

Végezetül az alsó képen teljesen jól kivehető, hogy hol lett újra füvesítve. 

 

img_3401.jpeg

 

Jelenleg ott tart a projekt, amikor ezt a bejegyzést írom, hogy megszórtam még egy kis fűmaggal és öntözöm napjában kétszer a területet. Az első nyírást kb 1 hét múlva tervezem és akkor befejezettnek tekintem a folyamatot. 

Igazából néha egyszerűbb a területet teljesen legyalulni és újra gondolni, mint toldozgatni foltozgatni ami egyrészt hosszabb folyamat és több energiát emészt fel. 

Én a posztban leírt füvesítési módszert szoktam alkalmazni, de erről részletesebben később fogok írni.